دنبال کدوم شهرستان می گردی ؟

» استانها » استان خراسان جنوبی

تاریخ انتشار : 1397/09/09 - 15:55

 کد خبر: 11959
 1981 بازدید

استان خراسان جنوبی

استان خراسان جنوبی یکی از استان‌های ایران است. این استان در شرق ایران واقع شده و مرکز آن، شهر بیرجند است. استان خراسان جنوبی،تا سال ۱۳۸۳ به همراه خراسان شمالی و خراسان رضوی استان خراسان را تشکیل می‌دادند و در آن سال با مصوبه مجلس شورای اسلامی و پس از تقسیم استان خراسان به سه استان، در سال ۱۳۸۳ ایجاد شد. مساحت این استان۱۵۱٬۱۹۳ کیلومتر مربع […]

استان خراسان جنوبی یکی از استان‌های ایران است. این استان در شرق ایران واقع شده و مرکز آن، شهر بیرجند است. استان خراسان جنوبی،تا سال ۱۳۸۳ به همراه خراسان شمالی و خراسان رضوی استان خراسان را تشکیل می‌دادند و در آن سال با مصوبه مجلس شورای اسلامی و پس از تقسیم استان خراسان به سه استان، در سال ۱۳۸۳ ایجاد شد.

مساحت این استان۱۵۱٬۱۹۳ کیلومتر مربع است که از این نظر سومین استان ایران است. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت آن برابر با ۸۹۸٬۸۹۸ نفرمی‌باشد و از این نظر ۲۸اُمین استان کشور به‌شمار می‌رود.

موقعیت جغرافیایی ان در ۳۲٫۸۴۶۲۱۵۹°شمالی۵۹٫۲۹۱۱۴۲۲°شرقی می باشد.

خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس حدود ۲ هزار و ۱۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده است.همچنین این استان در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۲۴۰ آزاده دارد.از نیروهای اعزامی به جبهه های حق علیه باطل حدود ۵۰ شهید هنوز به آغوش خانواده هایشان بازنگشته اند و مفقودالاثر هستند.خراسان جنوبی تعداد ۸۰ شهید گمنام در دل خود جای داده است.

 


برچسب ها :
دسته بندی : استانها
ارسال دیدگاه